• Szkolne Koło Wolontariatu działa

          • Kolejne przedsięwzięcie realizowane przez Szkolne Koło Wolontariatu związane było z pracami porządkowymi w naszym ogródku. 17 października 2022r., korzystając ze sprzyjającej pogody, pieliliśmy teren przeznaczony na żonkile sadzone w ramach Programu Pola Nadziei (polegającemu na pozyskiwaniu pieniędzy na potrzeby polskich hospicjów). Nasza szkoła od kilku lat wspiera Hospicjum w Tanowie.
            Dzięki zaangażowaniu i gotowości do pracy chętnych wolontariuszy z klas ósmych możliwe będzie posadzenie nowych cebulek żonkili. Serdecznie dziękujemy:

            Weronice Dyrlicy 8a, Bartoszowi Hinz 8c, Wiktorii Kobylarz 8b, Nadii Serwach 8c, Dominice Walenciak 8a, Mai Wiśniewskiej 8b, Jakubowi Zaborniak 8c oraz Pani Beacie Hinz.

            Z kolei już w najbliższy czwartek, tj. 20 października uczniowie klasy 5b przygotowują kiermasz charytatywny, z którego dochód chcą przeznaczyć na leczenie pięciomiesięcznego Marcelka (https://pomagam.pl/marcelek27042022).

            Więcej o działalności koła w zakładce O szkole Szkolne Koło Wolontariatu  

             

          • Sprzątanie Świata - Polska 2022

          • W dniach 20 – 26.09.2022 uczniowie klas 1-7 wzięli udział w akcji „Sprzątanie Świata - Polska 2022” pod hasłem „Wszystkie śmieci są Nasze”. Głównym celem akcji było rozbudzanie świadomości ekologicznej uczniów i odpowiedzialności za środowisko naturalne. W ciągu 6 dni uczniowie, zaopatrzeni w worki i jednorazowe rękawiczki, posprzątali teren wokół szkoły oraz pobliski park. Czynny udział w tym przedsięwzięciu dał uczniom do zrozumienia, że należy dbać o swoje środowisko oraz czystość otoczenia.
            Gorące podziękowania dla uczniów oraz wychowawców.

          • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

          • Nasza szkoła już po raz drugi w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa otrzymała środki na zakup nowości wydawniczych oraz elementów wyposażenia do bibliotek szkolnych.

            Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa jest realizowany jako program wspierania w latach 2021-2025 organów prowadzących szkoły podstawowe w zakresie rozwijania zainteresowań uczniów przez promowanie i wspierane rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.

            Po oczekiwaniu pełnym napięcia otrzymaliśmy pozytywną odpowiedź! Dotacja w wysokości 15 000,00 zł.  (12 000,00 zł. – kwota dofinansowania, 3 000,00 zł. - wkład własny) została przeznaczona przede wszystkim na zakup lektur, nowości wydawniczych, ale również na realizację działań promujących czytelnictwo wśród dzieci i młodzieży (w tym finansowanie nagród dla uczniów biorących udział w akcjach promujących czytelnictwo) oraz zakup modułowej sofy na której można poczytać nasze nowości.

            Zakup pozycji książkowych nastąpił po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców oraz Samorządu Uczniowskiego. Dodatkowo przeprowadzone były wśród uczniów głosowanie w postaci „Kuferka życzeń” oraz konsultacje indywidualne dotyczące wyboru książek w ramach realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa.  Księgozbiór biblioteki wzbogacił się nie tylko o lektury szkolne, ale o książki  zgodne z potrzebami i zainteresowaniami czytelników. Nowości zakupione do biblioteki to atrakcyjne książki, często bestsellery, książki poczytnych autorów, nagradzane w prestiżowych konkursach literackich.

            Mamy nadzieję, że ciekawie doposażony księgozbiór pozwoli uczniom miło spędzać czas, dostarczy radosnych emocji, wielu wrażeń, rozbudzi zainteresowania czytelnicze.

            W ramach realizacji programu planujemy szereg akcji promujących czytelnictwo, zachęcamy więc do śledzenia informacji pojawiających się w zakładce „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”.

          • INFORMACJA O OBIADACH W SZKOLE

          • REGULAMIN KORZYSTANIA Z OBIADÓW SZKOLNYCH

            PRZYGOTOWYWANYCH PRZEZ FIRMĘ „CATERING ZJAWA”

             

            Kartę zgłoszenia dziecka na obiady Wniosek_o_obiady_w_SP3_Police.odt    należy wypełnić i dostarczyć pracownikowi do okienka w kuchni lub przesłać w formie elektronicznej na adres email: gospodazjawa@gmail.com

            Dwutygodniowe Menu publikowane jest na stronie internetowej https://www.facebook.com/GospodaZjawa/ w niedzielę. Będzie ono również dostępne na tablicy ogłoszeń w stołówce szkolnej oraz na czas trwania pandemii na drzwiach wejściowych przy szatni.

            Rodzic lub uczeń może odwołać obiad w dniu poprzedzającym lub  w dniu rezygnacji z obiadu najpóźniej do godz. 9:00 (SMS 601 271 677). 

            Tylko rodzic lub opiekun może odwołać obiady dziecka przebywającego na kwarantannie,  ale nie później niż do godziny 9:00 danego dnia. (SMS 601271677).

            Zamówić lub odwołać obiad można wyłącznie telefonicznie!!! Nie przy przelewie.

            Nieobecność dziecka na obiedzie bez wcześniejszego powiadomienia o nieobecności nie zwalnia od opłaty za ten obiad.

            Osoby korzystające ze stołówki zobowiązane są do regulowania należności w nieprzekraczalnym terminie do 10 dnia każdego miesiąca za dany miesiąc.

            Obiady są wydawane w godzinach 12.00 - 14.00.

             

            Brak wpłaty spowoduje naliczenie karnych odsetek za nieterminową wpłatę.

             

             Należności prosimy wpłacać na nr konta: 81 1140 2004 0000 3102 7076 3492

            lub gotówką w okienku na stołówce.

            Płatność za obiady abonamentowe dla uczniów:

            12,00 zł / 1 obiad (I i II danie)

            10,00zł.  / II danie

            6,00 zł. / zupa

            Obiady zamawiane sporadycznie przez uczniów;

            14 zł. / 1 obiad (I i II danie)

            12 zł. / II danie

            8 zł. /zupa

            Obiady dla osób dorosłych odbierane są w kuchni, drzwiami od strony boiska:

            Abonamentowe 16 zł,

            Zamawiane sporadycznie 19 zł.

            Obiady dla dorosłych z dostawą do domu:

            Abonamentowe 17 zł.

            Zamawiane sporadycznie 20 zł.

             

            W treści przelewu prosimy podać imię i nazwisko ucznia, klasę, szkołę oraz jakiego miesiąca dotyczy.

             

            Kwota do zapłaty za dany miesiąc jest iloczynem dni nauki w danym miesiącu, a ceną obiadu.

            Nieuiszczenie opłaty za miesiąc, do ostatniego dnia danego miesiąca, powoduje wykreślenie bez uprzedzenia dziecka z obiadów w następnym miesiącu.

            1. Zwrot pieniędzy za  odwołane  obiady następuje nie wcześniej niż w następnym miesiącu kalendarzowym.
            2. W przypadku braku pisemnej lub sms-owej rezygnacji z obiadów, odpłatność za obiady jest dalej naliczana.
            3. Rezygnacja z obiadów następuje wyłącznie w przypadku pisemnego lub telefonicznego zgłoszenia przez rodzica lub opiekuna.
            4. Każda osoba przebywająca w jadalni zobowiązana jest do kulturalnego  zachowania się, utrzymania ładu i porządku.
            5. Nieprzestrzeganie regulaminu jadalni oraz nieterminowe regulowanie należności stanowi podstawę do natychmiastowego skreślenia z listy osób spożywających obiad.

             

            KARTA ZGŁOSZENIA DZIECKA NA OBIADY

             

            na rok szkolny 2022/2023 od dnia: ..........................................................

             

            1. Imię i nazwisko dziecka ...................................................................................................................................
            2. Szkoła Podstawowa nr 3 w Policach, klasa .......................

            3. Dane rodziców /prawnych opiekunów ................................................................................................

                                                                                                                     (imię i nazwisko)

            4. Telefon kontaktowy.........................................................................................................................................

            Zapoznałem się z regulaminem wydawania obiadów
                                                                                              

            1. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci numeru telefonu przez administratora danych Catering „Zjawa” Urszula Grzywniak, ul. Wojska Polskiego 68, 72-010 Police zwany dalej Administratorem w celu kontaktu dotyczącego obiadów szkolnych. Dane w tym celu przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit.a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) do czasu wycofania udzielonej zgody.
            2. Podaję dane osobowe dobrowolnie i oświadczam, że są one zgodne z prawdą.
            3. Zapoznałem(-am) się z treścią klauzuli informacyjnej, w tym z informacją o celu i sposobach przetwarzania danych osobowych oraz o przysługujących mi prawach.

             Data i podpis rodzica/opiekuna

          • Konkurs fotograficzny Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty pn. „Między dwoma brzegami”

          • Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym pn. „Między dwoma brzegami”, zorganizowanym przez Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty Magdalenę Zarębską–Kuleszę. Przedsięwzięcie skierowane jest do uczniów klas 4-8 szkół podstawowych oraz do uczniów szkół ponadpodstawowych z województwa zachodniopomorskiego.
            Celem konkursu jest popularyzacja wśród uczniów edukacji regionalnej oraz artystycznej. Zadaniem uczestników jest wykonanie zdjęcia przedstawiającego most lub wiadukt, który znajduje się na terenie województwa zachodniopomorskiego.
            Wykonane zdjęcia należy przesłać na adres mailowy promocja@kuratorium.szczecin.pl do dnia 7 listopada 2022 roku (do końca dnia).
            Nagrodzone zdjęcia zostaną wydane w formie kalendarza Kuratorium Oświaty w Szczecinie na rok 2023.
            Więcej informacji znajduje się w Regulaminie na stronie http://www.kuratorium.szczecin.pl/

          • Wakacje z książką

          • Nie zwlekaj, już dziś przyjdź do biblioteki szkolnej i wypożycz książkę na wakacje. Możesz skorzystać z naszych propozycji lub samodzielnie wybrać książkę, która Cię interesuje.

            Regulamin akcji:

            • Możliwość wypożyczenia książek na okres wakacji mają wszyscy czytelnicy biblioteki szkolnej.
            • Warunkiem wypożyczenia książek na wakacje jest zwrócenie wszystkich wcześniej wypożyczonych książek do 15 czerwca.
            • Czytelnik może wypożyczyć maksymalnie 3 książki na okres 2 miesięcy.
            • Książki będą wypożyczane w ostatnim tygodniu roku szkolnego.
            • Termin zwrotu książek wypożyczonych na wakacje upływa w pierwszym tygodniu września.
            • W przypadku zniszczenia lub zgubienia książki obowiązują zasady zawarte w regulaminie biblioteki.

            Zachęcamy do wypożyczania książek i życzymy wszystkim pięknych wakacji!

             

          • Ekosystem – współzależność środowiska i organizmów

          • Uczniowie klas IV na lekcjach przyrody realizowali projekt ekologiczny na temat organizmów żyjących na Ziemi, w wielu różniących się od siebie środowiskach. Podczas realizacji projektu zapoznali się z podstawowymi siedliskami, takimi jak las, łąka, pole, rzeka, jezioro oraz organizmami, które tam występują.
            Głównym celem zajęć było pobudzenie ciekawości ucznia w poznawaniu i postrzeganiu najbliższego otoczenia – ekosystemu oraz kształtowanie świadomości ekologicznej.

          • Dzień Ziemi

          • Z okazji Dnia Ziemi chętni uczniowie mogli wykonać drzewko oraz strój z surowców wtórnych. Było to wyjątkowe artystyczne wyzwanie :) Prace można było wykonać dowolną techniką plastyczną. Cieszymy się bardzo, że tak wiele osób włączyło się do projektu.
            Poniżej lista osób, które wykonały drzewka oraz ekologiczne stroje:
            Klasa I a: Natan Frąckowiak, Nadia Siemińska, Maja Urban, Filip Grzejszczak, Marcelina Pieniawska, Kacper Małek, Dorian Dąbrowski, Tomasz Hordet, Julia Leśniewska, Wiktoria Kaczmarek
            Klasa II b:
            Michalina Smorowska, Weronika Jaguszewska, Oliwia Dobosz, Laura Czarnecka
            Klasa IV b: Liwia Depczyńska, Nadia Futyma, Gabriela Królewicz, Emilia Sosnowska, Szymon Bonicki
            Klasa VII b: Dominika Kozłowska, Hanna Świtkowska, Weronika Bednarek

          • Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny „ Eko – Planeta”

          • W marcu 2022 sześcioro uczniów naszej szkoły wzięło udział w Ogólnopolskim Konkursie Ekologicznym „ Eko – Planeta”. Głównym celem konkursu było upowszechnienie wiedzy o ochronie środowiska i przyrodzie Polski.
            Dyplomy za bardzo dobre wyniki otrzymali: Markowski Borys (klasa 4a), Szajek Gabor (klasa 5b) oraz Gruszczyńska Natalia (klasa 7b).
            Dyplomy uznania otrzymali: Grudzień Nikola (klasa 7a), Dyba Sandra (klasa 7b), Mileszko Michał (klasa 7b).
            Uczestnikom gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!!!

          • Inspiracje na wakacje

          • GIGANCI PROGRAMOWANIA zapraszają na dobrze zaprogramowane wakacje!
            Kontynuuj naukę z Gigantami.
            Na uczestników wakacyjnych czekają 5 spotkaniowe zaawansowane kursy, m.in. z:

            tworzenia gier komputerowych, 
            projektowania grafik - rastrowych, wektorowych, 3D,
            tworzenia baz danych, 
            budowania stron internetowych, 
            a także prowadzenia własnego kanału na YouTube!

            Zajęcia będą odbywać się online oraz stacjonarnie w wybranych miastach.

            Szczegóły:
            https://www.giganciprogramowania.edu.pl/kursy?active_type=Kursy+wakacyjne+online

          • Dzień Dziecka

          • Tegoroczne świętowanie Dnia Dziecka w SP3 składało się z dwóch części. Zajęcia sportowe odbyły się na sali gimnastycznej - w różnorodnych aktywnościach fizycznych, pod opieką nauczycieli wychowania fizycznego oraz wychowawców, brały udział po dwa zespoły klasowe na tym samym poziomie. W ramach Konkursu wiedzy o SP3 uczniowie otrzymali karty zadań przygotowane przez opiekunki Samorządu Uczniowskiego. Pomimo niesprzyjającej aury, wszystkie zajęcia dały uczniom wiele radości i pozwoliły im zaprezentować swoje talenty. Zapraszamy do galerii zdjęć i prac.

          • Spotkania profilaktyczno - edukacyjne

          • W ramach działań profilaktyczno – edukacyjnych  31 maja 2022 roku uczniowie klas 3a i 5a  uczestniczyli w zajęciach dotyczących bezpieczeństwa i odpowiedzialności prawnej nieletnich prowadzonych przez sierż. sztab. Annę Kaźmierczak i mł. asp. Tomasza Dąbroś z Komendy Powiatowej Policji w Policach.

            Podczas spotkania funkcjonariusze policji rozmawiali z uczniami na temat trudnych sytuacji, jakich dzieci i młodzież doświadczają zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym. Uczniowie wskazywali na różne rodzaje przemocy rówieśniczej: przezywanie, wyśmiewanie, obmawianie, dokuczanie, zabieranie i niszczenie cudzych rzeczy, hejtowanie, popychanie, kopanie, izolowanie – wykluczanie z grupy. Wspólnie zastanawiano się nad przyczynami a także skutkami przemocy. Uczniowie podawali propozycje działań, jakie mogą podjąć w przypadku doświadczenia sytuacji trudnej, a także osób dorosłych, do których mogą skierować się z prośbą o pomoc i wsparcie. Zwrócono też ich uwagę na rolę świadków przykrych zdarzeń. Ponadto dzieci i  młodzież uzyskały informacje na temat odpowiedzialności prawnej nieletnich za popełniane czyny i zachowania niezgodne z przyjętymi normami społecznymi. Uczniowie starszej klasy dopytywali także o możliwość dokonywania przez nich zakupów piwa bezalkoholowego i napojów energetycznych. Przeprowadzone zajęcia jednoznacznie wskazują na potrzebę rozmawiania z młodymi ludźmi na nurtujące ich tematy w trosce o ich szeroko pojęte bezpieczeństwo i właściwie podejmowane decyzje. Wiedza uczniów w tym zakresie może przyczynić się do wzrostu poczucia bezpieczeństwa w szkole, domu i na ulicy.    Uczniowie wykazali duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami, dyskutowali i zadawali liczne pytania prowadzącym. Pracownicy Policji bezpośrednio po spotkaniu rozmawiali jeszcze z uczniami, odpowiadając im na nurtujące ich pytania.

            W czerwcu br. w podobnych spotkaniach wezmą udział uczniowie klas siódmych.  

          • Pola Nadziei - pomoc dla Hospicjum w Tanowie

          • W roku szkolnym 2020/2021 i 2021/2022 po raz kolejny, z inicjatywy Stowarzyszenia Hospicjum Królowej Apostołów w Policach włączylismy się w realizację ogólnopolskiego programu POLA NADZIEI.

            Wiosną 2021 roku, kiedy uczniowie realizowali zajęcia zdalnie, kwiaty ze szkolnego ogródka chętnie nabywali od nas – pracownicy: Przedszkola Publicznego nr 5, Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej S.A. oraz Ośrodka Pomocy Społecznej w Policach. Siódmą edycję programu mogliśmy ponownie prowadzić z naszymi uczniami. I na przełomie marca i kwietnia 2022 r. szkolni wolontariusze sukcesywnie sprzedawali żonkile, które kupowali uczniowie, nauczyciele i pracownicy szkoły. Nie zawiedli także Przyjaciele szkoły – Ośrodek Pomocy Społecznej, Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A. (ul. Bankowa 18) i Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej (ul. Bankowa 18)w Policach. Cieszymy się, że w szczytną inicjatywę włącza się cała społeczność szkolna i poza szkolna, a kwiat stał się wezwaniem do niesienia bezinteresownej pomocy.

            Nasze dwuletnie zaangażowanie zaowocowało, a raczej zakwitło zebraniem 1810 zł, które 28 kwietnia 2022 r. przekazaliśmy hospicjum.